Case Bo-Ex

Bo-Ex heeft als motto ‘wonen begint bij mensen’ en heeft communicatie hoog in het vaandel staan. Vooral omdat de ervaring leert dat de kwaliteit van de communicatie grote invloed heeft op de tevredenheid van de huurder en op de samenwerking tussen ­collega’s en andere partijen.

In 2014 volgde Leonie Heezen de jaaropleiding De Reis. Naast dat ze Verbindende Communicatie privé toepaste begon ze het steeds meer te gebruiken in haar werk met huurders en haar collega’s bij Bo-Ex. Toen begon op te vallen dat ze ‘iets anders’ deed in de relatie met huurders kreeg ze de kans om Verbindende Communicatie binnen Bo-Ex te introduceren. Samen met haar collega Ellen van Reiff van personeelszaken nodigde ze ons uit om een interactieve workshop van 3 uur te geven aan het directieoverleg.

De directieleden waren vervolgens zo enthousiast dat ze besloten om alle medewerkers, inclusief henzelf, te trainen in het verbindend communiceren. Parallel volgde Leonie de Train de trainer ­jaaropleiding en Hans van der Ven, manager Financiën, startte met de leergang Verbindend Leiderschap. In februari 2017 is Ai-opener gestart om de leidinggevenden te trainen en we hebben net de tweede training afgerond.

Enkele reacties van medewerkers van Bo-Ex die de training hebben gevolgd:

Zowel Leonie als Hans gaan samen met HRM een actieve rol spelen bij de borging van Verbindende Communicatie binnen Bo-Ex. Eén van de uitingen daarvan is de nieuwsflits die in de organisatie is rondgestuurd. Als je interesse hebt om de mogelijkheden van een in-company traject in jouw organisatie te verkennen kun je contact met ons opnemen.