Verbindende Communicatie kan een krachtige tool zijn om veranderingen binnen jouw organisatie te ondersteunen. Bijvoorbeeld om medewerkers te helpen niet alleen de inhoud, maar ook de onderlinge relaties centraal te stellen. Of om meer aandacht te creëren voor sociale (on)veiligheid.

Grootschalige trainingsprogramma’s op maat

De afgelopen jaren hebben we diverse organisaties geholpen met grootschalige trainingsprogramma’s die inspelen op specifieke uitdagingen, zoals:

  • Prorail, Infomedics en het Flevoziekenhuis: Hier ontwikkelden we programma’s met uiteenlopende doelen, van betere samenwerking tot meer empathie in klant- en teamcontact.
  • Rechtbank Amsterdam: Momenteel trainen we een groot deel van de medewerkers van Rechtbank Amsterdam met als doel de samenwerking en sfeer binnen de teams verder te verbeteren.
  • Haagse Hogeschool : De hogeschool ontwikkelde een menukaart die teams ondersteunt met workshops in het bijdragen aan sociale veiligheid. Verbindende Communicatie fungeert hier als basisvaardigheid om gevoelige onderwerpen bespreekbaar te maken.

Vrijwillig of verplicht? Een veelvoorkomend dilemma

Bij grootschalige trainingen komt vaak de vraag naar voren: moeten deze verplicht zijn? Onze ervaring leert dat verplichte trainingen niet altijd effectief zijn. Toch wil je als organisatie een bepaalde mate van betrokkenheid en commitment.

In ons blog over dit onderwerp delen we onze visie en praktische oplossingen voor dit dilemma. Een van onze succesvolle aanpakken is bijvoorbeeld het organiseren van een inspirerende kick-off. Zo maken medewerkers op een laagdrempelige manier kennis met Verbindende Communicatie en worden ze enthousiast om deel te nemen aan de trainingen.

Wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

We denken graag met je mee over een programma dat aansluit bij jouw doelen! Bel met Martin van der Meulen (06-16914452) of mail ons.

Informatie of advies

Soms wil je even overleggen over je vraag. Dat kan.

Contact