Waar mensen samenwerken, is communicatie cruciaal. Communicatie die werkt, zorgt ervoor dat iedereen effectief kan bijdragen en dat mensen bereid zijn van elkaar te leren. En dat draagt niet alleen bij aan het welzijn van de medewerkers, maar ook aan de doelen van de organisatie.

Click here for English.

Verbindende Communicatie bevat een concrete set van vaardigheden, tips en inzichten die het ‘hoe’ van verbinding, samenwerking en empathie concreet maken. En dat leidt dan ook nog eens tot een grotere effectiviteit. Hier vind je enkele praktijkvoorbeelden.

Ai-opener heeft een schat aan ervaring met het opzetten van groot- en kleinschalige trainingsprogramma’s rond Verbindende Communicatie. Een in-company traject kan zich bijvoorbeeld richten op:

  • Het creëren van meer openheid en verbinding in de samenwerking tussen afdelingen en binnen teams
  • Empathisch luisteren én duidelijke grenzen stellen, bijvoorbeeld als een klant of collega zich ‘agressief’ uit
  • Het geven en ontvangen van heldere feedback om met elkaar te kunnen leren en ontwikkelen
  • Het effectief omgaan met tegengestelde belangen, om van een conflict uit te komen bij synergie, creativiteit en oplossingen die voor alle betrokkenen werken.

Lees enkele case-beschrijvingen van door ons ontwikkelde trainingsprogramma’s binnen organisaties. Op deze pagina vind je enkele interviews uit Forbes en Time lezen met de CEO van Microsoft waarin hij Geweldloze Communicatie aanbeveelt aan zijn medewerkers.

Uitgaande van onze jarenlange ervaring levert Ai-opener altijd maatwerk bij het ontwikkelen van trainingen Verbindende Communicatie voor jouw organisatie. Doel is aan te sluiten bij de actuele ontwikkelingsbehoeften van de organisatie en wensen tot verandering. Hieronder vind je een aantal opties uit ons pakket:

> Teamtrainingen
> Interne opleidingen
> Trainingsprogramma’s
> Hei- en teamdagen

Informatie of advies

Soms wil je even overleggen over je vraag. Dat kan.

Contact